8 TIPŮ NA RELAX V DOBĚ KORONAVIROVÉ

Tento rok je pro všechny hodně náročný, i když pro každého jiným způsobem. Co ale určitě potřebujeme všichni je odpočinek. Každodenní stres, izolace, starost o blízké z nás doslova vysávají energii a my ji musíme zase dobít. Jen když se dobře postaráme o sebe a budeme v pohodě a odpočatí, můžeme pomáhat i všem ostatním kolem sebe. Zkrátka nemějte výčitky, že relaxujete, a dejte se do toho! Třeba vám pár našich nápadů vlije síly do žil. :o)

1. OMEZTE PŘÍSUN ZPRÁV

Nesjíždějte od rána do večera informační weby a nevysedávejte u televizních zpráv. Na optimismu vám to nepřidá, a ještě se v té informační změti ztratíte.

2. DEJTE SI DO TĚLA!

A bude vám dobře i na duchu, tak to prostě je. Cvičte jógu, protahujte se, posilujte, choďte na dlouhé procházky po přírodě. Na internetu najdete spoustu zajímavých online cvičení, řada z nich je zdarma. Některá fitness centra dnes nabízejí i online lekce se zkušenými trenéry. Stačí v obýváku posunout stolek, rozvinout podložku a endorfiny pro dobrou náladu se jen pohrnou! ;o)

3. VRAŤTE SE KE KNIHÁM

A to buď k těm, které vám už půl roku leží rozečtené na nočním stolku, nebo k těm, na které sedá prach ve vaší knihovně a pořád jste se k nim nepročetli. Pokud ale naopak patříte k vášnivým čtenářům a nemáte momentálně co číst, můžete využít služeb Pražské městské knihovny, která nabízí stažení e-knih online zdarma. A to je super zpráva i pro rodiče školáků, kteří jsou na distanční výuce, protože je tu možné najít i tituly z povinné školní četby.

4. CESTUJTE VIRTUÁLNĚ ZA UMĚNÍM

Umění nás dokáže přenést do jiných světů a zaměstnat naše myšlenky krásnem, takže aspoň na chvíli vypneme a přestaneme myslet na realitu. A o to teď jde. Řada významných galerií a muzeí po celém světě, např. Musée d’Orsay v Paříži, Pergamon Museum v Berlíně, Van Gogh Museum v Amsterdamu nebo i naše Národní muzeum v Praze zpřístupnila svoje sbírky, takže si je můžete pohodlně prohlédnout, aniž byste vystrčili paty z domu.

5. DOPŘEJTE SI MENTÁLNÍ RELAX

Pro někoho je to horká koupel ve vaně, pro druhého hodně spánku, pro třetího třeba meditace. Někdo si čistí hlavu tím, že si píše deník šťastných momentů, další zase „paří“ počítačové hry či „sjíždí“ nekonečné seriály. Každý zkrátka upouští páru jinak a jen vy víte nejlépe, co dělá dobře vám. Jen si prosím domluvte se svými blízkými hodinku jen pro sebe, ať vás uprostřed relaxace nevyruší vaše ratolesti s dotazem, co bude dnes k obědu.

6. OPRAŠTE SVÉ KONÍČKY

Hráli jste kdysi na hudební nástroj, chodili do výtvarného kurzu, učili se vyšívat nebo plést a rádi byste se ke svým koníčkům vrátili? Tak se nebojte zkusit to s nimi znovu. Je to jako s jízdou na kole. ;o)

7. OBJEVTE V SOBĚ BYTOVÉHO DESIGNÉRA

Trávíme hodně času doma, takže máme momentálně nejlepší příležitost vylepšit náš interiér. Vymalovat, změnit uspořádání nábytku, a pokud nám nechybí odvaha i celé dispozice bytu. Nebojte se zkoušet různé varianty řešení. Jen tak najdete tu, která bude optimální.

8. SEJDĚTE SE S PŘÁTELI A RODINOU ONLINE

Samozřejmě virtuálně v domluveném termínu. Popovídáte si, postěžujete a hned se budete cítit lépe. Vždyť to znáte, sdílená starost je poloviční starost. ;o)