PŘEDJARNÍ INSPIRACE

Zima už ztrácí svoji mrazivou sílu, po krátkých a smutných dnech přicházejí delší a slunečnější. Na horách ještě samozřejmě kraluje sníh a můžeme si pořádně užít zimní sporty, ale v nížinách už místo sněhu začínají ze země vykukovat bílé sněženky. Jaro se sice nechopilo žezla naplno, ale zima už je unavená a nechce se jí vládnout. Tomuto období říkáme předjaří. Pojďme se společně naladit na jeho jemné vibrace a přivolejme rozkvetlé jaro! Krásné počtení! ;o)

CO JE TO PŘEDJAŘÍ?

Věděli jste, že naši předkové rozlišovali až osm ročních období? Žili ve větším propojení s přírodou, na které byli závislí, proto si více všímali i těch nejmenších změn. A právě čas, kdy obávaná zima pomalinku ztrácí svoji vládu nad světem, vnímali naši předkové jako jeden z nejdůležitějších a těšili se na něj celé zimní měsíce. Předjaří trvá od 24. února do 19. března, tedy od Matěje do Josefa. Začíná rozkvětem sněženek či návratem prvních stěhovavých ptáků, kteří našim předkům signalizovali pozvolný návrat jara. Taky už se těšíte na první jarní kvítky?

ZPŘÍJEMNĚME SI KONEC ZIMY

Pravdou je, že přelom února a března bývá spojený s množstvím nepříjemných věcí a akutní nedostatek sluníčka nám už začíná pěkně lézt na nervy. Rozteklý sníh a nestálé deštivé počasí každý rok způsobují, že je všude spoustu bláta. Z toho můžou mít radost jedině naši malí nezbedové, ale starostlivým maminkám to přidělává jen nové vrásky na tváři. Vždyť žádná z nás nechce, aby její miláčkové běhali celí špinaví od hlavy až po paty. Na druhou stranu je ani nechceme držet zavřené doma, protože s prvními slunečními paprsky cítíme potřebu začít se opět aktivně hýbat.

Připojujeme pár rád, co dělat během předjaří:

1. PODPOŘTE SVOJI IMUNITU

Obávané chřipkové období je v plném proudu. Chraňte imunitu celé své rodiny. Kromě preventivního očkování dnes v lékárně dostanete spoustu vitamínových přípravků, které můžou být velmi nápomocné a udrží vás v bezpečí před všudypřítomnými bacily. Nezapomínejte ani na ovoce a zeleninu s vysokým obsahem vitamínu C.

2. VYNECHEJTE MOUKU

Znáte to, ráno se oblékáte do práce a sukně je vám najednou nějaká malá. Že by se srazila v pračce? Nejedna z nás se během zimních měsíců zakulatila a ani si toho možná nevšimla. Zkuste na pár týdnů vynechat pečivo s obsahem lepku. Do svého jídelníčku zařaďte pohanku a luštěniny a kila půjdou rychle dolů. A zkuste omezit i alkohol, připravíte si tak půdu pro jarní detox.

3. PROTŘIĎTE SI LÉKÁRNIČKU

Využijte tento čas na větší úklid a hlavně na protřídění nahromaděných věcí. Kdy jste například naposledy uklízeli lékárničku? Pokud si pravidelně nekontrolujeme expiraci léků, které máme doma, může to pro nás mít neblahé důsledky. Jednou za čas je proto dobré pořádně si je probrat. Nepoužité léky ale nikdy nevyhazujte ani nesplachujte do záchodu nebo do umyvadla! Odneste je do lékárny, kde je odborníci bezpečně zlikvidují.

4. VYHOĎTE STAROU KOSMETIKU

Jak často si měníte řasenku na oči? Novou byste si měla koupit po třech měsících. Řekněme si upřímně: každá z nás má nějaký kosmetický výrobek, o kterém ví, že už je dávno po době spotřeby. Je na čase udělat si konečně pořádek a všechno staré nekompromisně vyhodit! Stará kosmetika může vaší pleti uškodit, i když se vám nezdá, že by byla závadná.

5. PŘIPRAVTE SE NA JARO

Dovolte prvním jarním paprskům vstoupit do vašich domovů a srdcí! Zpestřete svůj domov kyticí jarních květů nebo jarními vzory či zářivými barvami. Uvidíte, jak tím členům rodiny vykouzlíte úsměv na tváři a naplníte domov jarní náladou.

6. NEZAPOMEŇTE RELAXOVAT

Už žádné výmluvy, tohle je rok, kdy se konečně naučíte relaxovat! Dopřejte si po práci pár minut jen pro sebe, děti i manžel to bez vás chvilku zvládnou. ;o) Nemusíte odpočinku věnovat dlouhé hodiny, stačí jen pár minut denně, ale dělejte to pravidelně, jen tak to bude mít efekt. Najděte si tiché místečko, pohodlně se usaďte, přikryjte se měkkou dekou, abyste se cítila opravdu komfortně, zavřete oči, zhluboka se nadechněte, zadržte na chvilku dech a pomalu vydechujte. Cítíte tu úlevu?