INSPIRACE NA JARNÍ RESTART

Po dlouhé zimě se všichni potřebujeme trochu „zmátořit”. Nabrat sílu a energii, abychom si to přicházející jaro a léto pořádně užili. Jak na to? Je zajímavé, že ta nejjednodušší řešení bývají zároveň i nejúčinnější. My jsme pár z nich oprášili a přidáváme je k dobru. Přejeme pohodový restart! :o)
 

VYSPĚTE SE DO RŮŽOVA

Víte, že prospíme skoro třetinu života a že člověk je asi jediný tvor, který si spánek vědomě odpírá? Přitom kvalitní a dostatečně dlouhý spánek je pro nás tak důležitý. Regeneruje naše tělo a zlepšuje náš psychický stav i náladu. Pokud se špatně vyspíme, jsme celý den podráždění, zpomalení a unavení. Zkrátka k ničemu. Tak jak se dobře vyspat?

  • Spánku věnujte 6–9 hodin denně. Délka spánku je individuální a je na vás vypozorovat, kolik hodin spánku je pro vás optimálních.
  • Choďte spát a vstávejte v pravidelnou dobu, a to i o víkendu.
  • Nejezte a nesportujte těsně před spaním.
  • Než půjdete do postele, vyvarujte se surfování na telefonu či tabletu. Modré světlo z těchto přístrojů ztěžuje usínání.
  • Spěte v úplné tmě a v chladnější místnosti.
  • Sex, sprcha či krátká procházka před spaním jsou tou nejlepší ukolébavkou. :o)

„PODRBEJTE“ S KAMARÁDKOU

V dávných dobách spolu ženy trávily mnohem víc času než dnes. Společně vařily, vychovávaly děti a vykonávaly drobné práce. A při tom všem stačily probrat všechno, co je trápí i co jim dělá radost.

Dnes už toto společné soužití žen není tak běžné, což je vlastně i trochu škoda. Přátelství přináší ženám psychickou pohodu a pomáhá jim zbavit se stresu. Jsou si vzájemně oporou, dávají si rady, sdílejí emoce. Vždyť to znáte, s dobrou kamarádkou se nemusíte vidět léta a je to, jako kdybyste se rozloučily právě včera. Tak vyrazte třeba na společný víkend bez rodiny nebo si sedněte někam na kafe a vymluvte si „díru“ do hlavy. Je to očišťující pocit! :o)

PROBĚHNĚTE SE S DĚTMI

Pohyb zlepšuje náladu, to není žádná novinka. Všeobecně se v dnešní době málo hýbeme a naše děti taky. Sice navštěvují různé sportovní kroužky a oddíly, často úzce specializované na jeden typ sportu, ale takovéto přirozené sportování – chůze, běhání, lezení, házení míčem, skákání přes švihadlo, se vytrácí.  

Buďme svým ratolestem příkladem, a pokud to bude možné, zahrňme pohyb do běžného dne aspoň na 60 minut. Prospěje to nám i jim. Nemusí to samozřejmě být jedna hodina v kuse, můžete si ji rozložit na celý den. Třeba ráno při cestě do školy vystupte o jednu zastávku dřív a jděte pěšky, zahrajte si „vybiku“ na dvoře, naučte dětičky skákat přes gumu nebo panáka. Nebo se projděte jen tak po lese. Možností je spousta. Chce to jen trochu se poprat s vlastní leností. :o)